Попередня версія загибелі урядового літака Польщі - при заході на посадку він зачепився за верхівки дерев в умовах поганої видимості через сильний туман.
Про це повідомила офіційний представник Генпрокуратури Марина Гриднєва.
За словами голови МНС Росії Сергія Шойгу, траєкторія польоту польського літака свідчить, що відхилення від злітної смуги було не тільки по висоті, але і по ширині.
«На місці катастрофи виявлені бортові самописці. Вже почалася їх експертиза, яка проллє світло на причини катастрофи, - сказав міністр. - Траєкторія польоту літака свідчить про те, що відхилення від злітної смуги було не тільки по висоті, але і за шириною не менше ніж на 150 метрів».
Шойгу додав, що жертвами авіакатастрофи стали 97 осіб, тіла загиблих будуть направлені в суботу до Москви для впізнання.
За словами першого заступника начальника Головного штабу ВПС генерал-лейтенант Олександра Альошина, екіпаж літака Ту-154, на якому в Смоленську область летіла польська делегація на чолі з президентом країни, кілька разів не виконав вказівок керівника польотів аеродрому Смоленська.
«На видаленні 1,5 кілометра група керівництва польотів виявила, що екіпаж збільшив вертикальну швидкість зниження і почав знижуватися нижче глісада. Керівник польотів дав команду екіпажу про переведення літака в горизонтальний політ, і, коли екіпаж не виконав вказівок, кілька раз віддав команду на відліт на запасний аеродром. Тим не менше екіпаж продовжував знижуватися, - сказав Альошин. - На жаль, це закінчилося трагічно».
Генерал-лейтенант наголосив, що остаточний висновок про обставини і причини катастрофи літака надасть державна комісія.
Заступник головнокомандуючого ВПС з протиповітряної оборони генерал-лейтенант Сергій розіграє вважає, що катастрофа літака не може бути пов'язано з якістю аеродрому «Північний» під Смоленськом. «Цей аеродром першого класу», - сказав він.
Авіалайнер Ту-154М президента Польщі експлуатувався майже 20 років. Він був зроблений в СРСР 29 червня 1990 року. Ним почергово користувалися президенти Польщі Войцех Ярузельські, Лех Валенса та Олександр Кваснєвські.
Востаннє капітальний ремонт цього літака був зроблений на самарському заводі «Авіакор» наприкінці минулого року. «Акт прийому-передачі літака після його ремонту замовником був підписаний 21 грудня 2009 і 23 грудня вилетів до Варшави на місце постійного базування», - повідомив генеральний директор підприємства Олексій Гусєв.
За його словами, після ремонту літаку був даний призначений термін служби 25 календарних років і шість місяців.
У зв'язку з катастрофою в адміністрації Смоленської області організована гаряча лінія російською і польською мовами.
Нагадаємо, 10 квітня, під Смоленськом розбився літак, на борту якого був президент Польщі Лех Качинський. У Польщі подібних катастроф раніше не траплялося. У зв'язку з цим оголошений тиждень жалоби.